Kâr Elde Etmek İçin En Yaygın Olan 10 İş Modeli
Sürdürülebilir bir işletmenin en kritik unsurlarından biri pozitif bir nakit akışı elde etmektir. Bu olmadan en iyi fikirler bile başarısız olur.
Yakın zamanda ve bugünlerde kazancın pek çok hevesli girişimci için kirli bir kelime olduğunu hissettim. Kesinlikle müşteri soygunlarının hayranı değilim, ancak kâr amacı gütmeyen kuruluşlar bile, herhangi birine uzun süre yardımcı olmak için pozitif nakit akışı olmalıdır. Her işletmenin bir üründen önce bile bir gelir modeli geliştirmesi gerekir.
Alternatifler, ürünü ücretsiz olarak dağıtmaktan (reklamlardan elde edilen gelir), maliyetlere dayalı fiyatlandırmaya, pazarın ne kadar karşılayacağını tahsil etmeye (premium fiyatlandırma) kadar uzanır. Marka imajı, finansman gereksinimleri ve uzun vadeli iş uygulanabilirliği dahil, verdiğiniz kararın etkileri çok büyüktür.
Maliyetlerin altında satış yapabileceğinizi ve daha fazla müşteri çekerek bunu telafi edebileceğinizi düşünmek saflıktır. Bu, Business Fundamentals 101 gibi görünebilir, ancak pazar hızla değişiyor, bu yüzden bugün işletmeler tarafından kullanılan en yaygın gelir modelleri olarak gördüğüm şeyleri paylaşmanın yararlı olabileceğini düşündüm.
Deneyimli iş danışmanlarından elde ettiğim bilgi ve deneyim olarak, işte bazı artılar ve eksileri veya her biri için özel hususları içeren mevcut özetim:
1.Ürün ücretsizdir, gelir reklam verenlerden gelir elde etme
Bu, günümüzde çevrimiçi işletmeler ve uygulamalar tarafından kullanılan en yaygın modeldir, hizmetinizin ücretsiz olduğu ve gelirin reklamlardan geldiği sözde Facebook modelidir.Buradaki zorluk, reklamverenler kaydolmadan önce ilk milyon müşteriyi elde etmektir. Facebook başlamak için 150 milyon dolar harcadı.
2.Ücretsiz model – insanlar yükseltme için ödeme yapma
LinkedIn ve diğer birçok çevrimiçi ve uygulama teklifi tarafından kullanılan ücretsiz modelin bu varyasyonunda, temel işlev ücretsizdir, ancak premium hizmetler yalnızca ek bir ücret karşılığında kullanılabilir.Bu aynı zamanda temel bir kritik kitle ve kullanıcıları farklılaştırmak ve ödeme yapan müşterilere dönüştürmek için gerçek bir çalışma gerektirir.
3.Ürün maliyetleri artı marjı temel alan fiyatlandırma
Bu daha geleneksel ürün fiyatlandırma modelinde fiyat, genel giderleri ve operasyonel giderleri karşılamak için ürün maliyetinin iki ila beş katı olarak belirlenir.Ürününüz bir emtia ise, marj yüzde on kadar ince olabilir. Yeni teknolojiniz size muazzam bir maliyet iyileştirmesi sağladığında bunu kullanın.
4.Müşteri için ortalama değere dayalı fiyatlandırma
Müşteriye maliyetinizden daha yüksek bir değer veya maliyet tasarrufu belirleyebiliyorsanız, teslim edilen değerle orantılı bir fiyat talep edin.Bu, sosyal ağlar gibi “olması güzel” tekliflerle iyi çalışmaz, ancak kritik sağlık sorunlarını çözen yeni ilaçlar ve tıbbi cihazlar için işe yarar.
5.Yinelenen düşük abonelik ödemeleri içeren fiyatlandırma
Bu, bir daha yüksek ön fiyat yerine aylık veya yıllık ödemelerle İnternet hizmetleri için günümüzde çok popüler bir modeldir.İşletmeniz için avantajlar arasında istikrarlı bir gelir akışı, müşteriyi elde tutma ve zaman içinde artan müşteri yatırımları bulunur. Müşteri avantajı, daha düşük bir giriş maliyetidir.
6.Müşteri kapsamına göre hacme dayalı kademeli fiyatlandırma
Bir kurumsal ürünün bir veya yüz binlerce kullanıcısı olabileceği ürün ortamlarında, yaygın bir yaklaşım, kullanıcı aralıklarına veya hacim kullanım limitlerine göre fiyatlandırmaktır. Yönetilebilirlik için katman sayısını küçük tutun. Bu yaklaşım tipik olarak tüketici ürünleri ve hizmetleri için geçerli değildir.
7.Gelir, her işlemin bir yüzdesidir mantığının olması.
Bu, işlem veya ürün sağlayıcı olarak başkaları tarafından müşterilere yapılan her nihai satışta küçük bir yüzde veya telif hakkı aldığınız platformlar, e-ticaret ve bağlı kuruluşlar için başka bir popüler modeldir.Amazon, internette bu konuda yol gösterdi, ancak distribütörler bu modeli perakende satışta uzun süredir kullanıyor.
8.Ürün fiyatı cazip veya ücretsiz, ancak müşterilerden kurulum, özelleştirme ücretinin alınması
Bu modelde, ürün fiyatı cazip veya ücretsizdir, ancak müşterilerden kurulum, özelleştirme, eğitim ve diğer hizmetler için ücret alınır.
Bu model, ayağınızı kapıda tutmak için iyidir, ancak temelde bir pazarlama maliyeti olarak ürünle birlikte bir hizmet işi. Müşteriler genellikle bu modeli beğenmez.
9.Ek fiyatlı özelliklerle birlikte düşük fiyatlandırılma
Bu yaklaşım, ürününüz düşük bir fiyata “çıplak kemikler” olarak yapılandırılabiliyorsa ve ek özellikler ayrı fiyatlandırılabiliyorsa işe yarar.Bu çok rekabetçi bir yaklaşımdır, ancak her düzeyde değer için tasarım ve geliştirme çabası gerektirir. Geliştirme, test, dokümantasyon ve destek için ekstra maliyetler bekleyin
10.Düşük fiyat tabanı, tek kullanımlık ürünlerden para kazanılması
Popüler olarak tıraş bıçağı modeli olarak adlandırılan bu modelde, temel birim, pahalı malzemelerden devam eden gelir beklentisiyle genellikle maliyetin altında satılır. Bugün, pahalı mürekkep kartuşlarına sahip ucuz yazıcıları düşünün. Bu, başlamak için derin cepler gerektiren başka bir model, bu yüzden dikkatli olun.
Bu modellerden hiçbirini beğenmezseniz, değerlemeniz milyonlarca müşteriye göre katlanarak artarken, yatırımcılara maliyetlerinizi sürdürmeleri için güvendiğiniz, bazen Twitter modeli olarak adlandırılan, gelir dışı modeli her zaman deneyebilirsiniz.Bunun kar amacı gütmeyen versiyonu, UNICEF gibi o kadar değerli ve tanınan bir hizmettir ki, bağışçıları ve hayırseverleri asla bitmez.
Yine de akıllı insanlar bunlardan biri olmaya güvenmezler ve çözümlerini doğrulama planlarıyla eşzamanlı olarak iş modellerini doğrulama planları vardır. Bir iş danışmanı, potansiyel yatırımcılar, ortaklar ve hatta müşterilerle yaptığınız görüşmelerde kesinlikle “kar” sözcüğünü kullanmaktan korkmamalısınız.
Makul bir kâr, fikrinizi bir hayalden çok herkes için gerçeğe dönüştürecektir.
Girişimcilik Nedir ? Girişimci Ne İş Yapar ?
Kişisel gelişim ve kariyer planlama yazılarımı da mutlaka okuyun.