Yeni Başlayanlar İçin Dijital Pazarlama İpuçları

Dijital Markalama, ticari ve ticari markaların reklam ve pazarlamasıdır. İnternet medyаsı, şu anda, web siteler dahil, sosyal mеdya, rаdyo, tеlеvіzyon, mobil ve geleneksel formlar bünyesinde barındırır. Esasen, herhangi bir markalama aracı, tamamen bağımsız pazarlamadır.

İş dünyasında, bu görevi yerine getirmek için uygun bir şekilde kararsızsanız, kendi işinizi başlatmak kadar zorlu ve heyecan verici hiçbir şey yoktur. Fikir, girişimizin mümkün olduğunca uygulanabilir olması gerektiğidir. Başlangıç ​​aşamasında,  sınırlı fon vardır. En önemli hedeflerinden biri, ürün veya hizmetini pazarlamak ve büyütmek için yatırımcıyı etkilemektir. Bu gerçeği haklı çıkarmak için, bu günleri unutmamak için önemli bir faktördür. Girişiminizi pazarlamanın en uygun fiyatlı yolu, sosyal medya platformlarını kullanmaktır.

İnternetin yaşı, dünyanın en büyük markalarının neredeyse tamamıyla birlikte, bu medya platformları aracılığıyla çevrimiçi olarak yükselmek istiyor. Fасеbооk, 1 milyarı aşkın kullanıcı tabanıyla, muhtemelen dünyadaki en iyi web sitesi olarak kabul edilebilir; çoğu kişi her gün hesaplarına erişiyor. Bunlar, başa çıkmak, etkili bir çözüm sağlamak, kolayca çalıştırmak ve müşteriyi yeni başlayanlar için desteklemek için uygundur.

2020’de yeni bir işe başlıyorsanız veya başlamış olsanız bile, dijital pazarlamada kullanılan en son teknikleri bilmeniz çok önemlidir. El yapımı mumlar satan küçük bir kırsal kasabada küçük bir mağaza açıyor olsanız bile, dijital pazarlamanın ne olduğunu ve bunu kendi yararınıza nasıl kullanacağınızı bilmeniz gerekir. Dijital pazarlama, son birkaç yılda ekonomimizin kritik bir bileşeni haline geldi. İnternet her yerde. Herkesin en az bir mobil cihazı vardır. Hepimiz her gün dijital teknolojiler aracılığıyla birbirimize bağlıyız. Uyurken bile bağlantıda kalırız. Wi-Fi kontrollü termostatlar, uyku izleme ekipmanı, dış aydınlatma ve hepsi biz uyurken bağlı kalır. Gece biz uyuduğumuzda  e-posta ve Sosyal Medya yerinde durmuyor.

İşte yeni başlayanlar için basit 6 Dijital pazarlama ipucumuzdan bazıları:

1.Markanızı popüler ağlara tanıtın

Bağlantılı bir dünyada, bir işletme olarak, mesajınızı istediğiniz kişiye, istediğiniz yere, istediğiniz zaman iletebilirsiniz. Dijital pazarlamanın sahip olduğu gücün farkında olmanız ve bunu başarıya ulaşmak için kullanmanız gerekir. Bunlar, başarılı bir dijital pazarlama deneyimi için yapılması gerekenlerden sadece birkaçıdır. Müşterilerinizin kim olduğunu bilmeniz gerekir.

Nüfusumuzun her kesimi için birçok sosyal medya kanalı var. Alıcılarınız hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olursanız o kadar sizin için iyi olur. Sosyal medyayı kullanarak çok özel insan gruplarını hedefleyebilirsiniz. Bunu yapmak, işinizi pazarlarken yaptığınız yatırımlardan yüksek getiri sağlar. Sosyal medya platformlarına yerleştirilen reklamlar, yalnızca potansiyel müşterilerinize gösterilecek şekilde ayarlanabilir. Akıllı telefonunuzdaki reklamları neden okuduğunuzu merak ediyor musunuz? İçinde yaşadığımız dijital dünya bizim hakkımızda bildiğimizden daha fazlasını biliyor.

Dijital pazarlama, bu verileri ürününüzü satın alma olasılığı en yüksek olanları belirlemek için kullanır ve ardından onlara bunu yapma fırsatı verir. Sosyal medyada Influencer olarak adlandırdığımız hale gelen bazı kişiler var. Bu etkileyicilerin son derece büyük takipçileri var. Bir etkileyici tarafından yapılan her gönderi, takipçilerinden yüzbinlerce, hatta milyonlarca kişi tarafından okunur. Ve sırayla, gönderiyi ağlarıyla paylaşırlar.

Bir sosyal medya fenomeni bir ürünü tavsiye ettiğinde, o ürün satar!

Ürünlerinizi pazarlamak için sadece sosyal medyayı kullanmanız yeterli değil, aynı zamanda aktif bir katılımcı olmanız da gerekiyor. Şirketiniz ve ürünleriniz hakkında bilgi göndermeniz gerekiyor. Sık sık yayınlayın, ancak spam olarak algılanacağınız kadar yayınlamayın. Çok fazla sosyal medya etkinliği, hiç olmamasından daha kötü olabilir. Konfor bölgenizi bulun ve takipçilerinizin ve gelirinizin artışını izleyin.

 2. Alışveriş Yapılabilir Gönderiler

Sosyal medya platformları artık satın alma süreçlerini de içeriyor. Bir gönderi, izleyicinin gördüklerini veya okuduklarını basit bir tıklamayla satın alması için bir bağlantı içerebilir. Global Web Index, sosyal medyadaki kişilerin %54’ünün ürünleri araştırmak için platformu kullandığını bildiriyor. İşletmenizde alışveriş yapılabilen gönderiler varsa, araştırmaları doğrudan gönderiden yapılan bir satın alma ile sona erebilir. Sosyal medya kullanıcıları her zaman gönderi paylaşıyor ve şirketleri ve etkileyicileri takip ediyor. Doğru kişi tarafından tek bir alışveriş yapılabilir gönderi, bir işletmenin işlemeye hazır olduğu daha fazla satışla sonuçlanabilir.

Tanıtım söz konusu olduğunda sosyal medya kraldır. Bir işletme sosyal medyada ne kadar çok paylaşımda bulunursa, doğru kişinin yayınınızı dünyayla paylaşma olasılığı o kadar yüksek olur.

3.Sesli Aramalar

Arama motorları her teknolojik gelişme ile değişir. Aradığınız şeyi açıklayan birkaç kelime yazdığınızda, bir arama motoru anında aramanızla ilgili web sitelerinin bir listesini döndürür. Daha fazla bilgi için ziyaret edilecek sitelerin bir listesini alırdık. Şimdi, bağlantıya tıklamak zorunda kalmadan web sitesinin kısa bir özetini alıyoruz. Web sitenizi tasarlarken, bu arama özeti, arayan kişinin dikkatini çekmek için çok önemlidir. Bu metin, Öne Çıkan Snippet veya tıklamasız Aramalar olarak bilinir.

Yeni ses tanıma teknolojisi ile artık yazmamıza gerek yok. Telefonumuza basitçe bir soru sorabiliriz ve bu bir cevap sağlayacaktır. En yakın Meksika restoranını bulmak ister misiniz? Sadece telefonunuza sorun. Hatta oraya nasıl gideceğinizi bile söyleyecektir. Forbes, Google’daki aramaların %20’sinin artık sesli arama olduğunu bildiriyor.

İşletmenizin sesli aramaya cevap olması hayati derecede önemlidir. TheeDigital.com’a göre, sesli aramayı kullanan kişilerin yüzde 46’sı bir iş arıyor ve ABD’deki her 4 evden 1’inde Wi-Fi sesle etkinleştirilen bir cihazı var. Sesli aramalar giderek daha popüler hale geliyor ve teknolojiden haberdar olmak için kullanmanız gereken bir dijital pazarlama aracıdır.

4.VİDEO

Video satar. Thinkwithgoogle.com’a göre, 10 YouTube abonesinden 7’si video yaratıcılarının toplumumuzu değiştirdiğini ve şekillendirdiğini söylüyor. On kişiden altısı, en sevdikleri video yaratıcılarından ne satın alacaklarına dair tavsiyelere uyacak. Günümüzde çevrimiçi reklamları videolu görmek, videosuz görmekten daha yaygındır. Bir resim bin kelimeye bedelse, bir videonun gücünü hayal edin.

IMPACT, 2020’deki en iyi dijital pazarlama trendlerinin bir listesini yayınladı. İlk beşten üçü videoları içeriyor. Tüketicilerin yüzde elli ikisi, bir ürün videosu izlemenin çevrimiçi bir satın alma işlemini tamamlama olasılığını artırdığını bildiriyor. Sosyal medya reklam platformları, video içeriğini metin ve statik görüntülere tercih ediyor. Reklamınız bir video içeriyorsa, onu daha fazla kişi görecektir. Wyzowl’a göre, işletmelerin %72’si video kullanırken daha yüksek dönüşüm oranları bildiriyor. Dijital pazarlama çabalarında videonun değerini vurgulayan birçok istatistik mevcuttur.

Dijital pazarlamanın önemli bir bileşeni, yüksek dönüşüm oranına sahip bir web sitesi açılış sayfasıdır. Videolar, açılış sayfası dönüşümlerini %80’e kadar artırır.

(Siteefy.com) Bunun gibi rakamlarla, 2020 ve sonrasında başarıyı umut eden tüm işletmeler, web sitelerinde ve sosyal medyalarında video içeriğine yer verecek.

Bunlar, bugün mevcut olan en iyi dijital pazarlama araçlarından sadece birkaçı. Dijital pazarlama, son birkaç yılda hızla değişti ve teknolojik ilerlemelerin olanaklarından tam olarak yararlanmak için gelişmeye devam edecek. Sadece işletmenizin değil, rakiplerinizin de kullandığı dijital pazarlama yöntemlerinde aktif olarak yer almanız önemlidir. Trendler değiştiğinde, onlarla birlikte değiştirin. Hızlı uyum sağlama yeteneği, başarı ve başarısızlık arasındaki fark olabilir.

İnternet henüz emekleme dönemindedir. Büyümeye devam ettikçe, iş dünyasına getirdiği faydalar, her işletmenin erişimini tüm dünyaya genişletecektir. Akıllı dijital pazar uygulamalarını takip ederseniz müşteri tabanınız büyüyecektir.

5.Güvenilir ve Düzenli Olun

Varlığınızı iyileştirmenin önemli bir yönü düzenli ve güvenilir olmaktır. Sосіаl mеdіа, markanızın imajını oluşturmanız için bir yöntem olarak kabul edilir. Sadece sık sık iyi değil, aynı zamanda tercihiniz için tek başına bilgisiz olmanız gerekir. Buna ek olarak, asla aşırıya kaçmayın ve markanızın anlamından sapmayın. Güvenilir ve düzenli olmak önemli dijital pazarlama ipuçlarından biridir.

6.Dijital Markalarınıza Adanmış Olun

Kendini işine adadıysan ve girişimine karar verdiysen, hedeflerine çabucak ulaşabilir ve durumun ne kadar zor olursa olsun her zaman istediğin sonuçları alabilirsin. Tekniklerimizden bazılarını kullanarak, başarılı dijital fırsatlardan yararlanırken pazarlamanızı en düşük seviyede tutabileceksiniz. Dijital pazarlama ipuçlarımdan bazılarını beğendiyseniz, bunları gerçek çalışma ortamınızda uyguladığınızdan emin olun ve lütfen geri bildiriminizi benimle paylaşabilirsiniz. Paylaştığım ipuçlarım, çeşitli pazarlama kampanyalarında uygulanmış, kanıtlanmış ipuçlarıdır.

Seyfi Öztürk

Seyfi Öztürk

Sürekli gelişim ve iyileştirme prensibiyle hareket eden ve öğrenime istekli endüstri mühendisliği öğrencisiyim.