SWOT Analizi ve Uygulaması

Herkese selamlar 🙂

“Pareto Analizi”nden sonra SWOT analizine de değinelim istedim. Öğrenciyseniz veya bir firmada çalışıyorsanız mutlaka karşınıza çıkmıştır bu analiz. Örneğin iş görüşmelerinde de kişisel swot analizi yaptırdıklarını duymuştum. “Bakalım kişi, kendini yeterince tanıyor mu?”, “Güçlü yönlerini, geliştirmesi gereken yönlerini biliyor mu?” asıl ölçülmek istenen bu. Kişi, kendinin farkında mı?

Bu analiz herhangi bir soruna uygulandığı gibi firmanın geneline de uygulanabilir. Güçlü/geliştirilebilir(normalde zayıf diyorlar)/tehditler/fırsatlar gibi çeşitli başlıklar altında firmanın genel analizini çıkartmaya yarar, pareto. İyileştirilmesi gereken yönleri gördükten sonra yol haritası oluşturulup çalışmalara devam edilebilir.

Şimdi gelelim “Bu başlıkları nasıl dolduracağız?” sorusuna. Güçlü ve zayıf yönler iç kaynaklıdır, tehditler ve fırsatlar dış kaynaklıdır. Önce bunun farkına varmalıyız ki doğru bir swot oluşturalım.

Firma bazında düşünürsek;

Güçlü yönler: Rakiplerden üstün olunan yönlerin yazıldığı kısımdır.

Zayıf yönler: Sektörde daha başarılı olabilmek adına firmanın geliştirmesi gereken yönlerinin yazıldığı kısımdır.

Fırsatlar: Sektörel, rekabet ve maddi anlamda gelişmeyi sağlayacak olan fırsatların yazıldığı kısımdır.

Tehditler: Sektördeki rakiplerin firmayı tehdit eden yönlerinin, yaşanabilecek finansal sorunların, dünyada yaşanan olayların olumsuz etkilerinin yazıldığı kısımdır.

Sizlere de örnek olması açısından hemen bir uygulama yapalım. Küresel rekabet ortamında yer alan x firmasını ele alarak swot’unu oluşturalım.

asde

 

Yazıyı okuduktan sonra hem kendiniz için hem de firmanız için swot yapabilirsiniz 🙂 Swot bir çözüm değildir, çözüme/iyileştirmeye giden yoldaki araçlardan biridir. Bunu unutmadan faaliyete geçerseniz, çok sağlıklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

Bilgiyle ve keyifle kalın 🙂

Buket Yaşar

Endüstri Mühendisliği Öğrencisi (2016-2020)

Karadeniz Teknik Üniversitesi