COVID-19 Krizi Sırasında Sosyal Medyanın Rolü Nedir?

 

 

Bugün Twitter, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya birincil bilgi kaynağı haline geldi. Ayrıca sahte haberler ve dezenformasyon için de kullanılıyor. COVID-19 salgını gibi bir krizi sırasında sosyal medya nasıl sorumlu bir şekilde yönetilmeli ve nasıl kullanılmalıdır? YÖK Paris Pazarlama Doçenti Kristine de Valck, 1999’dan beri pazardaki sosyal medya ağlarının rolünü inceliyor.

ŞİRKETLER VE BİREYSELLER BU TÜR KRİZLERDE SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANIR?

Genel olarak, iki karşıt mantık vardır. Şirketler sosyal medyayı ticari veya ortak amaçlarla kullanabilirler. Diğer bir deyişle, şirketler sosyal medyayı, müşterileriyle bağlantı kurmak ve müşteri  yaratmak ve daha da önemlisi müşterileri birbirine bağlamak için bir platformdur. Bunu, müşterilerinizle konuşmak için sosyal medyayı kullanımı ve markanız aracılığıyla birbirleriyle konuşmalarını sağlama arasındaki fark olarak görebilirsiniz.

Bireyler kendini sunmak için sosyal medyayı kullanmayı tercih eder bu, bazen sosyal medyada gördüğümüz çok narsisistik kendine maruz kalmaya dönüşebilir, sosyal medyayı arkadaşlarla, ailenle bağlantı kurmak ve diğer insanlarla sosyalleşme olarak görmek için kullanabilir destek kaynağıdır.

SOSYAL MEDYANIN ÖZEL GÜÇLÜLERİ NELERDİR?

Benim için bu kriz, sosyal medyanın ikinci amaç için nasıl kullanılabileceğine dair güçlü yanlarını vurgulamaktadır; bu topluluk ve duygusal destekdir.

Tıpkı 2011’de Japonya’da nükleer felakete neden olan deprem ve tsunami gibi diğer krizlerde gördüğümüz gibi, geçtiğimiz yıllarda Paris’te ve Avrupa’nın başka yerlerindeki terörist saldırıları, bugün bu haberin dünyanın dört bir yanındaki insanlara ulaşabildiğini görüyoruz. Neler olup bittiğini anlamak için sosyal medya araçlarından ne çok yakın nede çok  uzak durun.

Tıpkı diğer krizlerde gördüğümüz gibi, tüm dünyadaki insanlar neler olup bittiğini anlamak için sosyal medya aracılığıyla birbirlerine ulaşıyorlar.

İnsanların kilitlenmeyle nasıl yaratıcı bir şekilde başa çıktıkları, market alışverişi veya çocuk bakımı konusunda yardıma ihtiyacı olan komşulara yardımcı olmak için eğlence ve pratik destek düzenleyen Facebook gruplarının ve izin veren uygulamaların ve işlevlerin hızlı bir şekilde yükselmesine dair birçok komik videoyu düşünüyorum. Birden fazla kişiyle canlı sohbet ve video oturumları için.

Bu özünde ve en iyisi de sosyal medyadır.

İNSANLAR SOSYAL MEDYAYI YALNIZCA DESTEK VE EĞLENCE İÇİN DEĞİL, AYRICA BİLGİ KAYNAĞI OLARAK KULLANIYOR …

Sosyal medyanın karanlık tarafı ve sahte haberlerin yayılmasındaki rolü için uyarmamız gereken yer burası. Platformlar, platform kullanıcılarının sahte haberleri gerçeklerden ayırt etmelerine yardımcı olma konusundaki sorumluluklarını kabul etmekte yavaşlar, ancak doğru yönde adımlar atıyorlar. Örneğin Instagram, tavsiye bölümlerine yalnızca resmi sağlık kuruluşları tarafından yayınlanan COVID-19 ile ilgili yayınları ve hikayeleri dahil ettiğini duyurdu. Genel olarak tavsiyem, sosyal medya aracılığıyla edindiğiniz bilgileri hükümet web siteleri ve yüksek kaliteli haber kaynakları gibi en az iki diğer bilgi kaynağıyla karşılaştırmaktır. Ayrıca, sosyal medya hesaplarımız aracılığıyla söylentileri daha fazla yaymamakla hepimizin oynayacağı bir rol var.

PAZARLAR SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİNİ BU OLAĞANÜSTÜ ZAMAN DA NASIL KABUL ETMELİDİR?

Bu zor bir soru. Tipik olarak, pazarlamacıların sosyal medya katkılarını gerçek zamanlı bağlamla ilişkilendirmeleri gerektiğini söyleniyor. Gerçektende, krizin başlangıcında, bu  duruma hiç değinmeyen, planlanan marka görevlerini uzun zaman önce araştırmaya başlamıştım ve bu yüzden yanlış bir yere yerleşmiş gibi görünüyordu. Aynı zamanda, sosyal medya paylaşımlarınızda markalaşma amacıyla sıhhi bir krizden yararlanmaya çalışmak çabucak tatsız olarak algılanabilir.

Gördüğüm en iyi örnekler, krizle yüzleşmek için müşterilerine ücretsiz kaynaklar sunan şirketlerden geliyor. Örneğin, birçok akademik yayıncı uzaktan eğitim ile dünya çapındaki öğretmenleri ve öğrencileri desteklemek için çevrimiçi içeriği ücretsiz olarak kullanılabilir hale getirmiştir.

Markalar, kendini yücelten sosyal medya markaları yerine, COVID-19 krizi sırasında sosyal medyanın toplumsal mantığını kucaklamak zorunda kalacaklar.

Sosyal medya gönderileri her zamankinden daha fazla kullanıcı merkezli olmalı ve üretici merkezli olmamalıdır. İleti verebilecek ve faydalı bilgiler, alakalı tavsiyeler sağladıkları veya sizi güldüren değerli olduğu düşünülen konuşmalara girebilecek markalar krizden daha güçlü çıkacaktır.

Güvende kalın ve paylaşmaya devam edin!

gelisenkariyerim.com

Bilim  ve Teknoloji üzerine yazılan  yazılarımızı da mutlaka okumanızı tavsiye ederim.

Seyfi Öztürk

Seyfi Öztürk

Sürekli gelişim ve iyileştirme prensibiyle hareket eden ve öğrenime istekli endüstri mühendisliği öğrencisiyim.